سکسکه

اینجا کجاست؟! جائی برای انتشار سکسکه های ذهن من

پیشنهاد کتاب برای نمایشگاه کتاب | تهران

جمعه, ۶ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۱۲:۳۰ ب.ظ

مقدمه

کوچیک که بودم فکر می کردم آدمها وقتی بزرگ میشن کلی کتاب می خونن! اما غافل از این که هر چی بزرگ تر شدم، وقتم برای خوندن کتاب هایی که دوست داشتم کمتر شد. شاهدم هم کتابخونه گوشه اتاقمه. 80 درصد کتاب هاش رو وقتی نوجوون بودم خوندم.
 

چرا اینا رو گفتم؟

واسه اینکه نمایشگاه کتاب تهران شروع شده و این رویداد فرهنگی تو این سالها برای من حکم یه اردوی تفریحی رو داشته. سفر به نمایشگاه با دوستان دانشگاه تو دوره لیسانس، سفر تنهایی، سفر با فامیل، قدم زدن لابلای راهروهای کتاب، سرک کشیدن روی پیشخوان یه غرفه شلوغ و لبخند زدن به غرفه دارهایی که سرشون خلوت تره. چه روزهایی که برای تهیه کتاب های کنکور ارشد می رفتم اونجا، چه برای خرید کتاب های کودک و چه برای خرید کتاب های تازه منتشر شده و اصطلاحا رو بورس!
تقریبا 9 ساله میرم کتاب های مورد علاقم رو می خرم و بر میگردم شهرمون. مگر یک سال که خودم رو به خاطر نخوندن کتاب های انباشته شده از سال های قبل تنبیه کردم و نرفتم. که البته تنبیه خیلی خوبی نبود، چون حجم تلنبار شده کتاب ها بیشتر از سرعت کتاب خوندن من بود.
 
Book papers

عرض حال

واقعا به معنای واقعی کلمه کتاب نخون شدم! از خودم بدم میاد....امسال خودم رو تنبیه نمی کنم، ایشالا آخرین روزهای نمایشگاه میرم تهران. اما کاش تو نمایشگاه روحیه کتاب خوانی می فروختن تا کتاب های جدید!
 

همفکری مسالمت آمیز

1- شما زمان های زندگی تون رو چطور تقسیم می کنین که کتاب می خونین؟ یعنی چه ساعاتی از روز رو برا کتاب خوندن اختصاص میدین؟

2- امسال، چه کتاب هایی رو برای خریدن و خوندن به من و بقیه پیشنهاد می کنین؟! به شخصه طرفدار کتاب های پژوهش محور، دینی، روانشناسی و بعضا رمان و داستان های نو با متن صیقل داده شده یا ترجمه روان هستم.

 

کمکم کنید کتابــخون بشم دوباره :(

نظرات (۱)

من بعضی وقتا شب‌ها کتاب می‌خونم، نه الزاما قبل خواب. بعضی وقتا هم یه کتاب همراهم هست در طول روز از کار و درس که خسته میشم یه کم ازشو می‌خونم.
منم یه بازه‌ای کتاب نخون شده بودم ولی دوباره به سمتش برگشتم! امیدوارم برا شما هم اتفاق بیفته زودتر :) 
پاسخ:
آخر شبو امتحان کردم، واقعا جواب نمیده. چهارتا خط میخونم، صبح کتاب رو لابلای پتوم پیدا میکنم...
اما به همراه داشتن کتاب های کم حجم و سبک فکر میکنم. فکر کنم جواب بده
ممنون :)
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
سکسکه

از گونه های کمیاب مذکّر که بالغ بر 20 سال:
دفتر خاطرات دارد؛
داستان می نویسد؛
و اخیرا شعر هم می گوید؛